Volkswagen a sarbatorit premiera mondiala a unei noi versiuni din seria Golf, ce a fost lansata la Salonul de la Paris: CrossGolf. Acesta imbina potentialul si polivalenta unui SUV compact cu versatilitatea si spiritul practic al unui monovolum familial, rezultand un model nou, de tip crossover. Ca si fratele sau mai mic - apreciatul CrossPolo -, noul CrossGolf a fost proiectat ca un produs cu propria personalitate in ceea ce priveste rafinamentul si ambianta celor mai deosebite automobile Volkswagen.
Dotari de top
SUV inseamna “Sport Utility Vehicle”, sugerand o abordare semnificativ mai civilizata, diferita de specificul vehiculelor tot-teren “dure”. Referitor la partea tehnica, CrossGolf impartaseste caracterul polivalent al acestui gen de vehicul. Aproximativ 480.000 de modele SUV compacte s-au vandut in 2005 in Europa. MPV inseamna “Multi Purpose Vehicle” si termenul se refera la caroseriile de tip monovolum. Cu interiorul sau modulabil si generos dimensionat, CrossGolf se conformeaza si cerintelor din acest segment. In 2005, in Europa, s-au vandut doar cu putin sub 1,4 milioane de monovolume compacte. In acelasi timp SUV si MPV, noul CrossGolf este pozitionat perfect intre acesti doi poli. In momentul de fata, nu are un concurent direct, tinand cont de criteriile de clasa, pozitionare si conceptie.
Versiunea CrossGolf cu tractiune pe rotile din fata se bazeaza pe modelul Golf Plus Sportline. De aceea CrossGolf pune la dispozitie detalii practice precum scaunele din spate rabatabile si culisante, masute rabatabile pe spatarele scaunelor din fata, pozitie de sedere inalta si patru portiere largi, plus accesul la portbagaj printr-un hayon. Pe dinafara, noul model propune un stil specific clasei SUV. Dotarile care personalizeaza modelul CrossGolf sunt bandourile laterale de protectie, scuturile din fata si din spate cu design specifi