Maine seara, la Sala Mare a Teatrului de Comedie, are loc premiera "Revizorul", de Gogol. Regia este semnata de Horatiu Malaele, care spune ca "Revizorul" sau nu seamana cu nici unul dintre cei pusi in scena pana acum. Un spectacol in care umorul pare spontan, dar e pregatit cu minutiozitate de bijutier.
Jurnalul National: Imi spunea George Mihaita, in legatura cu apetenta dvs. din ultima vreme pentru clasicii rusi, ca orice am face in teatru si pe oriunde ne-am plimba, tot la rusi ajungem. E primul dvs. Gogol. De ce tocmai "Revizorul", care a mai fost pus in scena de multe ori? Horatiu Malaele: Nu prea am multe raspunsuri, insa pot sa spun ca m-am apropiat de spectacolul asta "casatorindu-ma" din ce in ce mai des cu trupa Teatrului de Comedie. Tot lucrand cu ei am avut si revelatia faptului ca am si distributia. A incoltit in mine ideea ca-l si putem face, desi precedentele sunt istorice si dintre cele mai placute. Pintilie, un reper
La care va referiti, ca-n ceea ce ma priveste, am vazut doua care nu mi-au placut? Iar eu am vazut unul care mi-a placut foarte tare: "Revizorul" lui Lucian Pintilie, de la "Bulandra". A fost un spectacol mare, se crease si se impusese un sistem deja intre tinerii regizori - pe atunci - in trena a ceea ce s-a numit reteatralizarea teatrului, condusa de Ciulei. Cand m-am apucat de caietul de regie pentru spectacolul asta am citit multe despre ce s-a intamplat cu el. M-a interesat mai ales perioada Stanislavski - Nemirovici. N-a fost bine primit, mai ales ca suspiciunile erau dintre cele mai acute intr-o Rusie ciudata la inceput de comunism. Am luat si caietul de regie al lui Meyerhold, care mi s-a parut cel mai inteligent facut. Citindu-l, m-am intalnit acolo, intr-un fel, si cu spectacolul lui Pintilie. "Revizorul" meu se desparte aproape in totalitate de-al lor, care aveau alte solutii dramaturgice.
Textul lui