iar pentru autoturismele de peste 2.000 de centimetri cubi se va plăti şi taxa de solidaritate în valoare de 1% din preţul maşinii. La toate acestea se adaugă şi TVA", a declarat Bogdan
iar pentru autoturismele de peste 2.000 de centimetri cubi se va plăti şi taxa de solidaritate în valoare de 1% din preţul maşinii. La toate acestea se adaugă şi TVA", a declarat Bogdan Bobocescu, purtător de cuvânt al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Concret, pentru o maşină care costă 5.000-6.000 de euro în străinătate, după achitarea acestor taxe şi înmatricularea autoturismului, cheltuielile totale ajung undeva în jurul a 7.500 de euro. După 1 ianuarie însă, o maşină de 5.000 de euro adusă în ţară ar putea ajunge şi la 8.000 de euro.
Cum să îţi iei maşină avantajos din UE
Atunci când nu ai un buget foarte mare, dar îţi doreşti totuşi o maşină performantă, ai posibilitatea să o cumperi în regim second-hand. În acest caz, există trei variante: cauţi un anunţ în mijloacele media şi cumperi maşina direct de la proprietar, faci o vizită la un parc auto second-hand sau îţi achiziţionezi autoturismul din străinătate.
Cu 6.000 de euro, de exemplu, poţi cumpăra o maşină second-hand dintr-o clasă superioară, pentru care în România plăteşti cu câteva mii de euro în plus. Concret, un Volkswagen Golf, fabricat în 2002, costă în Germania între 5.500 şi 7.000 de euro, în funcţie de numărul de kilometri rulaţi şi de dotări. În România, aceeaşi maşină poate costa şi până la 10.000-11.000 de euro. Cele mai mici preţuri la maşini, înainte de impunerea taxelor, din cele 25 de ţări ale Uniunii Europene, se găsesc în Danemarca şi Ungaria. Comercianţii de maşini aduse din străinătate fac bani frumoşi din aceste tranzacţii. Operaţiunea este destul de simplă: te duci în Germania, Franţa, Olanda sau Belgia, dai un tur prin parcurile auto second-hand şi ale