Nissan si Renault, ambele conduse de Carlos Ghosn, s-ar putea concentra asupra obtinerii unor reduceri de costuri mai semnificative de pe urma actualului lor parteneriat, dupa ce discutiile de includere a General Motors in cadrul acestui parteneriat au esuat, relateaza Bloomberg.
"Cele doua trebuie sa se concentreze asupra valorificarii la maximum a colaborarii lor. Companiile trebuie sa lanseze noi modele pentru a revigora vanzarile", remarca Atsushi Osa din cadrul Sumitomo Mitsui Asset Management din Tokio.
Vanzarile Nissan si Renault s-au diminuat in acest an pe fondul lipsei de noi modele. Cele doua companii au incercat sa incheie o alianta cu General Motors, cel mai mare producator de automobile din lume, in scopul reducerii costurilor de achizitii si dezvoltare.
Discutiile au luat sfarsit dupa ce GM a cerut sa i se plateasca pentru colaborarea cu companiile lui Ghosn. Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a declarat ca parteneriatul cu Renault-Nissan i-ar fi impiedicat compania sa urmareasca si alte colaborari cu producatori de automobile.
Dupa esecul discutiilor cu GM, Renault-Nissan ar putea lua in vizor Ford Motor, al treilea producator de automobile din lume. Ghosn a declarat saptamana trecuta ca doreste un partener nord-american pentru companiile sale. Este putin probabil insa ca Ford sa urmareasca incheierea unei aliante cu Renault si Nissan pentru ca producatorul doreste sa-i acorde noului sau director executiv o sansa de a redresa compania care opereaza in pierdere, au declarat surse familiare cu acest plan, citate de Bloomberg.
Strategia reflecta o schimbare de gandire in cadrul Ford, care pe 1 septembrie l-a angajat pe Alan Mulally din cadrul Boeing in pozitia de CEO, inlocuindu-l pe William Clay Ford Jr. Bill Ford il contactase pe Ghosn in luna iulie cu privire la un posibil parteneriat in cazul esuarii discutiilor cu