Compania IBM a lansat marti cea mai cuprinzatoare oferta de servicii si software pentru constructia si extinderea arhitecturilor orientate pe servicii (SOA) de pana acum. Noile oferte, bazate pe experienta IBM cu aproape 3.000 de clienti SOA si 2.500 de parteneri de afaceri, vor ajuta clientii sa implementeze mai rapid si mai eficient arhitecturile orientate pe servicii.
Noile oferte de servicii si produse software sunt concentrate pe patru segmente-cheie: utilizarea managementului proceselor de afaceri (BPM) pentru a exploata beneficiile unei arhitecturi SOA bazate pe standarde; reutilizarea optima a serviciilor si implementarea politicilor reprezinta un element-cheie al succesului infrastructurilor SOA; pregatirea infrastructurilor IT pentru SOA si crearea unor servicii SOA specializate pe domenii de activitate. In total, IBM anunta 23 de produse noi si imbunatatite si 11 noi oferte de servicii profesionale.
Veniturile clientilor cresc cu ajutorul SOA
Tot marti, IBM a anuntat rezultatele studiului "Valoarea de afaceri a unei arhitecturi orientate pe servicii". Studiul a fost realizat de Institutul IBM pentru Valoarea Afacerilor. Acest raport subliniaza ca 92% din clientii IBM SOA au afirmat ca motivul initierii unui proiect SOA a fost reducerea costurilor, in medie, 51 la suta dintre clienti inregistrand cresteri ale veniturilor ca urmare a existentei unei strategii SOA.
"SOA reprezinta o revolutie fundamentala in tehnologie, care va continua sa influenteze afacerile", a declarat Steve Mills, senior vice president, IBM Software Group.
"Cum etapa primelor implementari a fost deja depasita, iar capabilitatile software ale SOA sunt considerate un minimum necesar, urmatoarea evolutie logica in aceasta piata o reprezinta asigurarea producatorilor si clientilor ca detin resursele si abilitatile necesare pentru a exploata la max