Clujul a devenit un adevarat teren de batalie pentru companiile aeriene. La doar cateva zile dupa ce o firma low-cost a anuntat ca va intra pe piata clujeana, compania de stat si-a injumatatit preturile. In prezent, Clujul este cel de-al treilea aeroport romanesc ca numar de pasageri, dupa Bucuresti-Otopeni si Timisoara.
El devine tot mai mult un aeroport regional, legat prin zboruri regulate de destinatii din Germania, Italia, Austria, Ungaria si Franta. In viitorul apropiat exista posibilitatea stabilirii unor curse regulate catre Marea Britanie si catre Cehia.
Aparitia la Cluj-Napoca a companiilor aeriene de tipul low-cost poate produce o veritabila revolutie in domeniul transporturilor de persoane din regiune. In asteptarea beneficiilor promise de aparitia autostrazii "Transilvania", traficul de persoane are potential de a fi dinamizat in beneficiul companii-lor aeriene.
Strategia pe care mizeaza acestea este simpla: zboruri cat mai ieftine si cat mai multe. Presiunea companiilor low-cost este suficient de puternica pentru a determina "TAROM" sa ia in calcul o reducere drastica a costului biletelor. Urmatoarea miscare are ca tinta categoria oamenilor de afaceri si a functionarilor publici cu drumuri catre Capitala.
Din 29 octombrie acestora le va fi mai simplu sa zboare pana la Bucuresti. Potentialul este foarte ridicat, avand in vedere costurile mici ale deplasarii cu avionul fata de cele implicate cu masina. Cluj - Bucuresti si retur cu 1 euro Daca socotim si economia de timp si oboseala, de uzura a autovehiculelor, estimarile companiilor au toate sansele sa fie atinse, sau chiar depasite.
Potrivit directorului Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, pe langa, "Blue Air", la inceputul anului 2007 vor mai intra cel putin 2 alte companii low-cost cu zboruri din capitala Ardealului catre diverse d