Şcolile de şoferi din Târgu Mureş se luptă pentru supravieţuire, dar şi pentru profit cu instructorii independenţi, care activează pe piaţă. Cât de profitabile sunt ele, de fapt, am încercat să aflăm de la doi din cei mai cunoscuţi administratori de şcoli de şoferi
În 1997, Constantin Nechifor a decis să deschidă şcoala de şoferi Doru Autoactiv din Târgu Mureş, după ce din 1994 lucra ca instructor auto la una din firmele mai vechi din oraş. "Am pornit la drum şapte oameni cu trei maşini Dacia, un camion şi o remorcă. Firma am deschis-o în 1997, dar activitatea am început-o numai în 1998. În 2000, deoarece nu era nici o şcoală autorizată în Târgu Mureş pentru categoria D, am făcut un efort financiar şi am achiziţionat un autobuz. După ce a intrat in vigoare şi categoria D1, am cumpărat şi un microbuz. În acest moment societatea are 22 de maşini proprii, şi 7 colaboratori cu maşini", povesteşte proprietarul Doru Autoactiv.
Pentru înfiinţarea unei şcoli de şoferi, ai nevoie de obţinerea unei autorizaţii de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), după ce se face dovada deţinerii a două autovehicule pentru fiecare categorie, dotate corespunzător cu dublă comandă, casetă luminoasă şi oglindă retrovizoare pentru instructor.
Pentru fiecare maşină, trebuie încheiată asigurarea obligatorie RCA plus asigurarea terţe persoane pentru ceilalţi pasageri.
La ARR din raza oraşului unde se deschide şcoala de şoferi, trebuie să se depună contractele de muncă pentru instructorii auto, profesorii de legislaţie şi de prim ajutor. Sediul unde se desfăşoară cursul teoretic trebuie dotat corespunzător cu material didactic şi o sală de legislaţie cu minim 16 locuri.
Reuşita unei astfel de afaceri depinde de numărul de clienţi pe care o astfel de şcoală îi are. "Există o tendinţă de sezon, într-o şcoală de şoferi. Vara avem în medie 80 de elevi pe lună, am avut ş