Motorină din rapiţă şi benzină din cartofi, sfeclă sau porumb. Acestea ar putea fi, în România, alternativele combustibilului clasic.
E posibil ca de anul viitor să primim fonduri nerambursabile pentru rafinăriile de biodisel din rapiţă. La fel şi în cazul celor care produc bioetanol din sfeclă, cartofi şi porumb, pentru că acesta este energia viitorului. Pentru toate aceste lucruri s-a cerut ajutorul Bruxelles-ului, a declarat la Galaţi, Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. El a mai precizat că ministerul pe care îl conduce intenţionează să creeze parcuri agricole pentru legume sau fructe, după modelul parcurilor industriale. Costurile pentru infrastructura acestor proiecte ar urma să fie suportate din banii Ministerului Agriculturii. Ideea combustibililor ecologici nu este nouă. Suedia este, în acest domeniu, un deschizător de drumuri. Încă din timpul crizei de petrol din anii 1970, Suedia a început să caute o alternativă pentru combustibilii fosili. Cu trei decenii în urmă, Suedia se baza pe rezervele de petrol pentru 77% din nevoile sale. Acum, această cifră a scăzut la doar 34%, iar nivelul folosirii energiei recuperabile a crescut într-un ritm susţinut, etanolul fiind un combustibil deja folosit.(S.G.)
Motorină din rapiţă şi benzină din cartofi, sfeclă sau porumb. Acestea ar putea fi, în România, alternativele combustibilului clasic.
E posibil ca de anul viitor să primim fonduri nerambursabile pentru rafinăriile de biodisel din rapiţă. La fel şi în cazul celor care produc bioetanol din sfeclă, cartofi şi porumb, pentru că acesta este energia viitorului. Pentru toate aceste lucruri s-a cerut ajutorul Bruxelles-ului, a declarat la Galaţi, Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. El a mai precizat că ministerul pe care îl conduce intenţionează să creeze parcuri agricole pen