Autoritatile romane sunt nevoite sa faca un pas inapoi in ceea ce priveste preconizata taxa de prima inmatriculare a unui vehicul, in sensul reducerii nivelului acesteia, in urma avertizarilor Comisiei Europene.
"Problema nu este taxa in sine, ci nivelul ei", spune secretarul de stat in Ministerul Integrarii Europene Leonard Orban, care a adaugat ca au inceput deja negocierile cu oficialii de la Bruxelles. Intre timp, operatorii din piata auto au pareri diferite: unii saluta introducerea acestui nou bir, altii il califica drept o taxa "de factura medievala".
Nivelul, criticat de CE
Recentul raport de monitorizare elaborat de Comisia Europeana remarca importantele progrese facute de Romania in domeniul fiscal, insa semnaleaza unele probleme in legatura cu noua taxa, a carei valoare poate merge si pana la 10.000 de euro, in cazul unui autoturism vechi si puternic poluant.
"Codul Fiscal a introdus o taxa privind autovehiculele care este incompatibila cu jurisprudenta Uniunii Europene si cu directivele comunitare", se arata in raport. Leonard Orban sustine insa ca nu ideea de taxa este dezavuata de Bruxelles, ci nivelul prea ridicat al acesteia.
Potrivit oficialului guvernamental, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) au avut deja o prima runda de negocieri cu membrii Comisiei si peste cateva saptamani subiectul va fi repus pe tapet. "Se cauta solutii tehnice si legislative pentru aducerea Codului Fiscal in conformitate cu legislatia comunitara", ne-a mai spus Orban.
Pareri diferite
Operatorii de pe piata vanzarilor de autoturisme la mana a doua au pareri diferite despre taxa prevazuta in Codul Fiscal care va intra in vigoare la 1 ianuarie.
In opinia reprezentantilor din Romania ai companiei AAA Auto, este vorba de "o taxa normala, care va compensa eliminarea accizelor". Directorul genera