Societatea comerciala Argus, unul dintre cei mai importanti producatori de uleiuri vegetale si sroturi din Romania, cucereste si pietele externe. Compania vinde acum si in locatii indepartate, cum ar fi Siria, si se gandeste serios sa extinda numarul tarilor in care exporta. Dupa cativa ani in care activitatea companiei a fost afectata de concurenta extrem de puternica de pe piata locala, acum se vede luminita de la capatul tunelului. Argus a cunoscut o perioada de dezvoltare foarte buna inca de la infiintare, din 1990. Pana in anul 1995, s-au inregistrat rezultate financiare pozitive, unele chiar de exceptie. Acela a fost insa anul in care pe piata romaneasca au intrat doua companii multinationale: Cargill, care a cumparat fabrica de ulei de la Craiova, unde se produce unul dintre brandurile cele mai recunoscute, "Untdelemn de la bunica", si Alimenta, un gigant elvetian cu afaceri in intreaga lume care a pus in functiune, la acea data, cea mai mare fabrica de ulei din Romania. Argus Constanta a fost nevoita sa se bata cu cele doua multinationale, in primul rand pe piata de materie prima, in al doilea rand pe piata de vanzare. Pe de o parte, s-a cumparat materia prima mai scumpa decat de obicei, pe de alta parte, pretul la produse a fost coborat mult, chiar sub nivelul costurilor. "Masura a fost necesara pentru a vinde, pentru a nu pierde cota de piata, pentru a da de lucru oamenilor, pentru a nu tine spatiile de depozitare ocupate", spune directorul general si presedintele Consiliului de Administratie al Argus, Vasile Leu. Pierderi pentru toti jucatorii Concurenta de pe piata a adus rezultate financiare negative pentru toti jucatorii. Potrivit datelor financiar-contabile publicate in presa, Cargill a inchis anul 2005 cu pierderi de 12,4 milioane de euro, Bunge, din Iasi, cu 13 milioane de euro, iar cei de la Alimenta, cu 5,8 milioane de euro. Argus a cunoscut