O minune dureaza trei zile, in cazul acesta, cinci. Minunea de la Portoroz a adus un zambet larg de satisfactie Romaniei: McCann, �Agentia anului�. Romania a avut 299 de lucrari inscrise, nenumarate nominalizari. Mai sceptici sau nu, McCann a castigat anul acesta, reusind sa faca deliciul celor care doreau sa vada agentia egalizand reusita celor de la Leo Burnett, de anul trecut.
Cu toate ca a acumulat la o singura sectiune nu mai putin de 24 de puncte, locul celor de la McCann, a fost contestat atat pentru calitatea lucrarilor cat si pentru abordarea clientului. Contactat telefonic, in urma cu o zi, un jucator important pe piata advertising-ului romanesc a declarat pentru Wall-Street ca atmosfera festivalului este competitiva datorita unui numar mare de lucrari calitative inscrise in concurs. Nemultumirile insa au aparut in ceea ce priveste inscrierea unor ghost-uri in concurs, cum ar fi si cel al McCann. �Romania este pe primul loc din punct de vedere al creativitatii si originalitatii dar si a numarului de lucrari inscrise. Din pacate insa, mai mult de jumatate dintre ele sunt ghost-uri. MTV, de exemplu, este o campanie care a castigat deja un premiu, dar poate fi data ca exemplu in aceasta situatie pentru ca practic, nu este un client real, nu are niste exigente. Spotul facut este o poveste de trei minute dar stiu ca reprezentantii MTV nu sunt deloc multumiti de acel spot mai ales ca el nu a fost cerut niciodata. McCann nu este singurul in aceasta situatie. De cealalta parte sunt cei de la Lowe&Partners care au facut o campanie pentru Dakino, intr-adevar o campanie buna�, a declarat acesta.
Romania este pe primul loc din punct de vedere al creativitatii si originalitatii dar si a numarului de lucrari inscrise. Un alt motiv invocat ca reprezentand o neregula in cadrul festivalului a fost tot legata de McCann si mai precis de faptul ca Adrian Botan, memb