Afacerile online au devenit o tinta importanta pentru majoritatea companiilor din Romania cu produse comercializate pe piata traditionala. In primul rand, este vorba de companiile care au si o prezenta in retailul traditional precum Altex, RTC, UltraPro sau Flamingo.
Altex, cel mai mare retailer de pe piata produselor electronice si electrocasnice din Romania, si-a propus sa investeasca agresiv in segmentul online pentru a creste considerabil vanzarile. Experienta online din ultimii aproape 4 ani ofera argumente solide pentru ca nivelul investitiilor aferente site-ului Altex.ro sa se dubleze in raport cu anul trecut.
�Cred ca evolutia vanzarilor din mediul virtual nu poate sa nu ia in considerare trendul ce se face resimtit in mediul offline. Se stie foarte bine ca pentru piata de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C, anul 2006 este unul nu foarte imbucurator din punct de vedere al evolutiei vanzarilor. Ritmul de crestere a fost incetinit considerabil, inregistrandu-se scaderi la majoritatea categoriilor de produse. Pe de alta parte insa, inca din luna iulie s-au facut simtite primele semne de revigorare a pietei, iar acestea se vor accentua pe masura ce ne apropiem de sezonul sarbatorilor de iarna,� a declarat pentru Wall-Street Ana Bogdan, e-Business Director Altex.
Comertul electronic in Romania mai are inca un drum lung de parcurs pentru a putea fi comparat cu alte tari europene. Se vorbeste de 800 de site-uri de comert electronic, dar in realitate, doar 200 au semnat un contract de procesare a platilor cu cardul si sunt configurate 3D Secure. Potrivit RomCard, aproximativ 70% dintre acestea sunt active si genereaza tranzactii online.
�In general, cred ca e nevoie de ceva mai multa strategie � la nivel de model de business online, de politici de promovare si vanzare, de investitie in calitatea continutului si serviciilor o