Al patrulea producator mondial de PC-uri se arata optimist in privinta cresterii mondiale a vanzarilor de computere. In Romania, in prima jumatate a anului,piata a stagnat.
Piata mondiala a PC-urilor da semne clare de redresare, chiar daca problemele cu care se confrunta producatorii (saturatia de pe pietele mature, eroziunea pretului mediu de vanzare si intarzierea lansarii noului sistem de operare Windows Vista) raman de actualitate, este de parere Gianfranco Lanci, presedintele Acer, cel de-al patrulea mare vendor IT mondial, conform studiului Gartner pe trimestrul al doilea 2006.
Tot ca tendinta pentru anul viitor, oficialul Acer prognozeaza o crestere insemnata a vanzarilor pentru echipamentele destinate asa-numitei "case digitale", dupa mai multe starturi esuate. In acest sens, strategia Acer prevede intarirea pozitiei pe piata televizoarelor cu cristale lichide (LCD), inclusiv de inalta rezolutie (HD), ca punct de plecare pentru impunerea pe piata si a altor echipamente destinate digital home.
In ceea ce priveste piata PC-urilor, notebook-urile conduc, fara indoiala, trendul ascendent, apreciaza presedintele Gianfranco Lanci.
Acer acupa locul trei in lume si primul loc in EMEA in privinta laptop-urilor, conform studiilor Gartner pe trimestrul doi. Zona Europei, Orientului Mijlociu si Africii (EMEA) aduce pentru ACER cresteri importante: vanzarile computerelor de birou (desktop) au sporit cu 32%, in primul trimestru din 2006 fata de aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce notebook-urile au inregistrat un plus de 27%.
De asemenea, ca orice multinationala, Acer vede viitorul in livrarile in crestere in zona BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), in trimestrul doi aceste piete inghitind cu 25-35% mai multe computere.
Pentru a-si imbunatati cota de piata, Acer incearca sa modifice modul in care utilizatorul interactioneaza