Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc si-ar putea relua extinderea pe segmentul cash & carry in urmatorii 2-3 ani, dupa ce anul trecut a ajuns la 23 de magazine.
"Cele 23 de magazine sunt suficiente pentru moment si se incadreaza in strategia de acoperire a grupului care vizeaza existenta unui magazin la un milion de locuitori", a declarat Francois Oliver, directorul general al Metro Cash & Carry Romania.
El a precizat ca viitoarele deschideri ale companiei vor viza zone neacoperite de retele internationale de comert si cu putere de cumparare suficient de mare.
"Pana atunci, vrem sa aducem toate magazinele din Romania la standardele actuale. Unele magazine ar putea fi extinse, ca suprafata", a adaugat Oliver.
Primele trei unitati modernizate deja au fost Bucuresti-Militari, Timisoara si Brasov, in urma unor investitii de 4-4,5 mil. euro pentru fiecare magazin.
Alte magazine ce urmeaza a fi modernizate sunt cele din Suceava, Cluj-Napoca si Constanta (magazinul de pe strada Aurel Vlaicu), investitiile in acest proiect urmand sa ajunga la 27 mil. euro la sfarsitul anului viitor.
In paralel, strategia Metro vizeaza concentrarea pe segmentul HoReCa, acesta fiind categoria de clienti care are cel mai important potential de dezvoltare. "Ne vom creste vanzarile prin atragerea mai multor clienti in urmatorii ani. Spatiul pentru produse proaspete va fi mai mare in magazinele existente, pentru ca tintim atragerea clientilor de pe segmentul HoReCa. In plus, dezvoltarea categoriilor de produse proaspete ne va ajuta in fidelizarea clientilor", a afirmat Oliver.
Un alt element al strategiei de fidelizare a clientilor, dar si al consolidarii parteneriatelor cu furnizorii, este organizarea unei expozitii proprii - Metro Expo, in aceasta luna. Fondurile alocate de companie acestui eveniment au depasit 2 mil. euro, pot