Pirateria in transportul de persoane si reducerea numarului si consecintelor accidentelor rutiere sunt cateva dintre directiile pe care Politia Romana le are in vedere pentru siguranta traficului. Microbuzele-ucigase, asa cum au fost denumite din cauza repetatelor tragedii in care au fost implicate, continua sa faca legea pe sosele. Prin reglementarile noului Cod Rutier, spun autoritatile, se incearca evitarea pe cat posibil a acestor tragedii, soferii fiind obligati sa respecte timpii de odihna si de repaus atunci cand sunt pe traseu. La sfarsitul anului trecut, din cele peste 18.000 de masini care efectuau curse in tara, 102 circulau fara sa aiba licente de transport.
Ofiterii Directiei de Politie Rutiera din IGPR spun ca, in 2005, au monitorizat atent cele 18.000 de microbuze care circulau in Romania, deoarece nu toate firmele sunt in regula cu autorizatiile. 96 de accidente in care au fost implicate microbuze si autocare s-au intamplat in 2005, cu sau fara vinovatia soferilor care le conduceau. 56 de persoane au decedat, iar alte 82 au fost ranite.
Cele mai importante razii au fost demarate, in acea perioada, in Bucuresti si in alte 22 de judete. 102 autovehicule au fost descoperite circuland pe drumuri, fara a avea licente de transport, de executie pentru masina sau de traseu, in 58 de cazuri dispunandu-se inceperea urmaririi penale. Cele peste 5.500 de actiuni organizate s-au soldat cu constatarea a 2.695 fapte de natura penala, amenzile contraventionale aplicate in diverse situatii insumand 44,7 miliarde lei vechi. In acelasi timp, pentru evitarea nerespectarii normelor rutiere de catre conducatorii microbuzelor sau autocarelor, zeci de politisti sub acoperire au calatorit pe traseele interurbane pentru a surprinde "pe viu" neregulile care se comit. Cele mai dese incalcari ale legii au legatura cu viteza excesiva prin citirea diagramei tahograf. Pe