Un site pornit de doi tineri a ajuns dupa un an si jumatate sa reprezinte o afacere de miliarde de dolari dupa ce gigantul Google a platit nu mai putin de 1,65 miliarde pentru a intra in posesia lui. Cum a ajuns YouTube, o afacere care nu are practic profit, sa atraga o investitie impresionanta intr-un rastimp atat de scurt?
Google, liderul mondial al cautarilor pe Internet, a anuntat ca a achizitionat YouTube, un site care permite utilizatorilor sa incarce si sa vizioneze videoclipuri de orice fel, fara a percepe nicio taxa in schimb. Valoarea tranzactiei poate fi considerata ca fiind una din cele mai mari din idustrie: 1,65 miliarde de dolari, care vor fi platiti de Google prin pachete de actiuni.
YouTube a fost fondat in urma cu doar 19 luni de catre doi tineri, Chad Hurley, in varsta de 29 de ani acum si Steve Chen, in varsta de 27 de ani. YouTube a evoluat de la un mic site pe internet, initiativa pornita intr-un garaj, pana la a publica in prezent pana la o suta de milioane de videoclipuri zilnic, numarul celor care intra zilnic pe site majorandu-se de aproximativ 30 de ori in ultimul an.
YouTube a devenit astfel una din cele mai ravnite tinte de preluare din www, dupa ce reteaua sociala online MySpace a fost achizitionata anul trecut de NewsCorp pentru 580 de milioane de dolari. Suma platita pe YouTube este considerabil mai mare, reprezentand cea mai mare achizitie a Google realizata vreodata.
De ce YouTube?
Valoarea tranzactiei ar putea fi comparata cu o plimbare in mall, avand in vedere valoarea de piata a Google de peste130 de miliarde de dolari. Cu toate acestea ramane o intrebare pe care toti analistii si-o pun: care sunt atuurile YouTube care au dus la o valoare a tranzactiei atat de ridicata?
Poate cea mai evidenta explicatie este data de potentialul enorm pe care YouTube il are in privinta publicitatii online. Fondato