Audi se mandreste sa prezinte o premiera mondiala - primul motor diesel cu 12 cilindri prezent pe o masina de serie. Propulsorul V12 de 6 litri debuteaza pe Audi Q7. Acesta produce o putere colosala, de 500 CP, si un cuplu de 1.000 Nm. Odata cu acest motor, Audi a deschis un nou capitol in istoria propulsoarelor diesel.
Motorul V12 TDI aduce aminte de motorul care propulseaza masina de curse R10 Le Mans - acesta catapulteaza performantele lui Audi Q7 in randul masinilor sport de top. Masina sprinteaza de la 0 la 100 km/h in numai 5,5 secunde, oferind o viteza de top limitata electronic la 250 km/h. Cuplul maxim este disponibil la numai 1.750 rpm.
Motorul diesel de inalta performanta, care ofera primul sistem Common Rail Bosch cu presiune de 2.000 bari, ii da performantului SUV Audi rezerve de putere in orice situatie. Sunetul impresionant al noului Audi este oferit de sistemul ultramodern cu injectie de tip piezo. Propulsorul V12 TDI transmite aceasta putere catre sistemul de tractiune integrala permanenta quattro prin intermediul unei cutii automate tiptronic cu sase trepte.
Desi motorul V12 TDI apartine familiei de motoare in V de la Audi, acest model ofera un unghi special al cilindrilor, de 60 de grade - perfect pentru acest motor. Pe langa blocul motor usor si foarte rezistent, un alt element important este noul sistem de distributie. Acesta include doua pompe noi, de inalta presiune, ale sistemului de injectie common rail.
Presiunea de pana la 2.000 bari este pastrata prin intermediul celor 12 injectoare de tip piezo - o alta reusita tehnologica. Atat performanta, cat si eficienta sunt optimizate de aceasta presiune mare de injectie, in timp ce finetea de functionare ramane excelenta. Emisiile de noxe sunt, de asemenea, reduse. Motorul V12 TDI bi-turbo indeplineste conditiile impuse de normele Euro 5, care vor fi introduse in 2010. Cons