Planul de redresare a Airbus propus de Christian Streiff, desi a fost aprobat de actionari, a fost considerat prea radical.
Cand Christian Streiff a preluat gigantul aeronautic Airbus dupa o sedinta a consiliului de conducere in iulie, el a descris primele zile in noua functie ca fiind o "decolare pe verticala cu motoarele la putere maxima". Doar trei luni mai tarziu, zborul lui Streiff s-a incheiat in urma unui picaj la fel de neasteptat ca ascensiunea de la inceput, titreaza International Herald Tribune.
EADS, grupul aeronautic european care detine constructorul de avioane Airbus, a anuntat ca Streiff a demisionat si ca in locul sau a fost numit Louis Gallois, codirectorul executiv al grupului aeronautic european.
Despartirea fostului director executiv de Airbus se pare ca a urmat disputei dintre el si conducerea executiva a EADS privind gradul de autonomie pe care constructorul francez il va avea in strategia de redresare a operatiunilor afectate de intarzierile in productia si livrarea mult asteptatelor aparate Airbus A380.
Demisia lui Streiff a survenit la putin timp dupa ce guvernul francez, in frunte cu Dominique de Villepin, primul-ministru francez, si-a anuntat sprijinul total fata de strategia de relansare a Airbus propusa de Streiff.
Pentru a reusi solutionarea crizei, Streiff a cerut din partea EADS mai multa libertate, propunand un plan prin care compania sa poata reduce pierderile cu circa 2 miliarde de euro pe an. Insa detinatorul Airbus a hotarat inca din iunie sa se implice mai mult in operatiunile companiei franceze, ca urmare a problemelor inregistrate cu modelul A380.
"Am spus ca Airbus va fi integrata mai aproape in grupul EADS", a declarat Christian Poppe, director de comunicare EADS, Munich. "El (Streiff, n.n) a fost constient de acest lucru in momentul in care a preluat functia. Evident, el nu a acordat