In prezent, parcul mondial de automobile se ridica la 800 de milioane de vehicule. In 25 de ani, aceasta suma se va dubla si deci 1,6 miliarde de autovehicule vor rula in lumea intreaga. Aceasta evolutie spectaculoasa deschide perspectiva asupra necesitatii protejarii mediului inconjurator si a resurselor energetice.
Chestiunea prezervarii resurselor naturale a devenit si una dintre preocuparile fundamentale ale Michelin, care si-a stabilit de la inceput ca misiune "facilitarea deplasarii bunurilor si persoanelor, respectand mediul inconjurator". Acest subiect constituie nucleul cercetarilor si inovatiilor Grupului Michelin.
Motivul acestui angajament pe care Michelin si l-a asumat este foarte simplu: anvelopele joaca un rol esential in ceea ce priveste consumul de carburant al unui autovehicul. In cazul unui autoturism ruland la viteze normale, anvelopa este responsabila de 20% din consumul de carburant, in timp ce, pentru un camion, "contributia" anvelopelor creste pana la 30% din consumul de combustibil. Cu alte cuvinte, un plin din cinci (in cazul autoturismelor) se consuma prin fenomenul de rezistenta la rulare al anvelopelor. In mod plastic, rezistenta la rulare ar putea fi redata prin permanenta urcare a unei pante cu o inclinare de 1%.
Economie de carburanti
Reducerea rezistentei la rulare se traduce prin diminuarea acestei pante fictive si constituie un subiect-cheie al cercetarilor Grupului Michelin. Trebuie mentionat faptul ca potentialul de scadere a consumului de carburant si a emisiilor de CO2, prin reducerea rezistentei la rulare, este imens.
Pentru a cifra beneficiile aduse de scaderea rezistentei la rulare, putem aprecia ca, in conditiile in care intregul parc de automobile si camioane din lume ar fi echipat cu anvelopele verzi Michelin:
- castigul anual in carburanti ar fi in jur de 4,5 miliarde de