In timp ce la Sfintu Gheorghe juriul festivalului Anonimul se pregatea sa anunte premiantii, la Viena se desfasura prima conferinta de presa a festivalului care va avea loc in acest an intre 13 si 25 octombrie. Dupa exceptionala editie de anul trecut, si anul acesta se anunta o selectie interesanta, dornica de a prezenta cinefililor o panorama cit mai reprezentativa a tendintelor si directiilor cinematografice mondiale.
Chiar daca selectia nu a fost finalizata inca decit in proportie de 80%, diferenta urmind sa o faca in principal filmele care vor fi prezentate la festivalul de la Venetia, de pe acum se poate constata ca directorul festivalului de la Viena, dl Hans Hurch, ramine fidel propriilor principii si nu urmeaza mecanic gusturile celor care au premiat, la Cannes sau in alta parte, filme care lui i s-au parut mediocre, ca de exemplu The wind that shakes the barley sau Il caimano, preferindu-le acestora pe Aki Kaurismäki sau Robert Altman, cu recentele Lumini de la periferie, respectiv A prairie home companion.
In fiecare an, Vienala se mindreste ca vine cu o surpriza, o descoperire sau o redescoperire, care sa faca deliciul criticilor si al spectatorilor; anul acesta vom avea prilejul de a ne intilni cu Peter Whitehead si cu filmele sale din anii ’60, de pe vremea cind a insotit de la inceputurile lor artisti ca Peter Brook sau Rolling Stones si a reusit sa adune documente cinematografice unice. Reunit sub titlul Sympathy for the devil, tributul adus lui Peter Whitehead va constitui in mod cert una din senzatiile Vienalei din acest an.
Filmele documentare si muzicale isi vor avea si ele un loc distinct in program, de la o serie de documentare despre Austria zilelor noastre, intitulata News from home, la portretele unor cantautori ca Neil Young sau Leonard Cohen.
Avind un buget de 2,1 milioane de euro, trebuie mentionat ca 6