Aceasta "cursa fotografica" se va desfasura simbata aceasta, iar rezultatele vor fi anuntate la mijlocul lunii noiembrie, cind va fi inaugurata si expozitia cu fotografiile premiate. Ceea ce ar parea interesant, provocind oarecum cliseul acestui eveniment, ar fi sa se organizeze grupuri de spectatori in jurul fiecarui participant care va trebui sa isi realizeze fotografiile in decursul acelei zile. In decursul ultimei saptamini, Centrul Cultural Francez din Iasi a organizat selectia celor 12 concurenti, amatori si profesionisti, pentru cea de-a doua editie a concursului de fotografie "Fotomaraton", care se va desfasura pe 14 octombrie, timp de 12 ore, focalizindu-si interesul asupra a 12 teme tratate atit pe suport clasic, cit si pe suport digital. Fotografia a devenit, in ultimii ani, unul dintre cele mai productive medii de exprimare, care nu poate fi asociat in intregime practicii artistice, desemnind, mai curind, locul in care arta se disipeaza in practicile cotidiene. Boom-ul tehnologic si comercial al imbunatatirii dispozitivelor de fotografiat, al producerii lor in serie si al distribuirii in masa a provocat asimilarea masiva si chiar obsesiva a practicii fotografice. Aparuta initial in procesul experimentarii redarii exacte a realitatii, prin contributiile lui Nicéphore Niépce, Louis Daguerre si William Fox Talbot, fotografia a devenit unul dintre cele mai utilizate medii de reprezentare si inregistrare, folosita atit in investigatiile stiintifice, cit si in publicistica, atit in moda, cit si in arhitectura, atit in medicina, cit si in sport. Amestecul de fotografii pe care il vedem zi de zi, de la panourile publicitare la fotografiile din mass media ori de la instantaneele de familie la ilustratiile comerciale din magazine, ne atenueaza discernamintul artistic si tinde sa ne plictiseasca simturile. Chiar daca, uneori, din succesiunea cantitativa si caracteri