Un post nou, care deja se impusese pe piata audiovizualului romanesc, cu segmentul lui de audienta, o nisa cumva buna, a inceput sa se „comercializeze“ din aceasta toamna. Noua grila de la Realitatea TV parca nu mai are nici tinuta, nici rigoarea modelului preluat de la CNN, care i-a creat mica faima locala. Nici noile figuri de pe „sticla“, nici o emisiune, zice-se, de impact, precum Jurnalul de mare audienta, unde doua dudui insipide prezinta acelasi tip de stiri nesarate, nu reusesc sa ne convinga. Permutarile efectuate cu emisiunile lui Turcescu si Stelian Tanase, nici ele nu ni s-au parut inspirate.
Pacat: chiar credeam in postul in care citeva nume de prestigiu, cu Razvan Dumitrescu si Tatulici in frunte, vor sa faca o treaba profesionista. Ar mai fi ceva de remarcat. Poate si de evaluat. Este o opinie personala, cu un grad mare de subiectivism. Cu atit mai mare, cu cit vine din partea unei femei, considerata mare consumatoare de programe de televiziune. Ca sint ele fericite sau nu, au griji multe si marunte sau mai putin, segmentul femeiesc nu trebuie, nu ar trebui sa fie neglijat. Si nici nu este. Doar ca „retetarii“, cei care alcatuiesc grile de programe de televiziune, considera potentialul segment de audienta ca pe o masa amorfa de gisculite – scuzati! – carora nu le plac decit „prostioarele“, telenovelele si emisiunile culinar-siropoase, divertismentul zglobiu al genul usor-neserios-lacrimos. Fals. Acum nu as zice ca numarul de cititoare de Vogue, Marie Claire sau Tabu este coplesitor fata de al celor care prefera Franfurter Allgemeine Zeitung sau Financial Times, dar, oricum am suci-o si invirti-o, poate lumea noastra de azi ar arata mai altfel, daca am fi mai pretentiosi. Pretentioase. Nu doar cu ce mincam sau cum ne imbracam, ci si cu ce programe de televiziune ne amagim zilele. Din cursul saptaminii sau macar in zilele din week-end.