CASE DE PATRIMONIU Pe Strada Biserica Amzei numarul 5-7 (fosta Lascar Catargiu numarul 5) intalnim o alta cladire reper urban a istoriei familiei Ion C. Bratianu in Bucuresti
Nu se poate afirma despre arhitectura neo-romaneasca ca a reprezentat un stil unitar, desi a reusit sa ia locul stilului eclectic in preferintele oficiale ale epocii. A inceput sa se dezvolte in ultimul deceniu al secolului al XIX-lea si a dominat primele doua decenii ale secolului al XX-lea. ARHITECTURA NEO-ROMANEASCA Marea schimbare in atitudinea publicului larg s-a produs in anul 1906, o data cu deschiderea Expozitiei ce sarbatorea 40 de ani de domnie ai regelui Carol I. Expozitia din 1906 a fost cel mai impresionant ansamblu realizat in Romania pana atunci. Monumentalitatea si coerenta discursului arhitectural a produs asupra miilor de vizitatori un impact cultural suficient de puternic sa dureze urmatorii 20 de ani.
Stilul neo-romanesc a fost folosit mai ales pentru cladirile structurii administratiei locale (administratii financiare, primarii, vami etc.), pentru cladirile finantate din investitii publice (locuinte ieftine, scoli rurale, muzee, facultati, biserici) si in special pentru catedralele ortodoxe construite in Transilvania dupa 1918. Avand un limbaj permisiv, arhitectura neo-romaneasca s-a bucurat de o mare popularitate, raspandindu-se rapid, fiind preluata atat de locuintele luxuoase, cat si de arhitectura modesta urbana.
CASE DE PATRIMONIU Pe Strada Biserica Amzei numarul 5-7 (fosta Lascar Catargiu numarul 5) intalnim o alta cladire reper urban a istoriei familiei Ion C. Bratianu in Bucuresti
Nu se poate afirma despre arhitectura neo-romaneasca ca a reprezentat un stil unitar, desi a reusit sa ia locul stilului eclectic in preferintele oficiale ale epocii. A inceput sa se dezvolte in ultimul deceniu al secolului al XIX-lea si a dominat primele doua decen