Tarifele percepute de Registrul Comerţului pentru furnizarea în sistem on-line a datelor, aflate sub tutela instituţiei, vor fi reduse la jumătate faţă de costul informaţiilor furnizate pe suport de hârtie, iar certificatele de înregistrare şi înscriere de menţiuni vor fi eliberate fără taxe suplimentare. Decizia s-a luat printr-o hotărâre de Guvern, aprobată miercuri 11 octombrie 2006. Potrivit acesteia, pentru furnizarea în sistem electronic a informaţiilor de identificare a unei firme, denumirea, forma juridică, numărul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare, sediul social) să fie plătită o taxă de 1,6 RON faţă de tariful de trei lei perceput în prezent. Pentru alte date on-line privind durata de funcţionare declarată, activitatea principală, activităţile secundare şi capitalul social al firmei respective va fi achitată o taxă de 0,RON lei pentru fiecare din aceste informaţii furnizate în sistem on-line, faţă de tariful actual de 0,85 RON pentru fiecare informaţie. În actualul sistem de transmitere a informaţiilor nu se face o diferenţiere între tarife în funcţie de modul de furnizare, on-line sau prin certificat constatator.
Fiecare informaţie distinctă extrasă referitoare la asociaţi, acţionari, administratori, reprezentanţi, cenzori şi sucursale, subunităţi, alte sedii secundare va fi taxat cu 0,5 RON, faţă de tariful local de 0,85 RON pentru fiecare informaţie. Actul normativ mai elimină şi taxele suplimentare de 30 la sută solicitate în prezent pentru eliberarea în termen de 6 zile a certificatului de înregistrare şi a certificatului de înscriere de menţiuni.
Directorul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş, Adina Bercea a apreciat ca pozitivă această măsura. "Actul normativ este unul care va influenţa în bine calitatea serviciilor oferite de ORC. Se stimulează accesarea on-line, astfel formearea