Mai mulţi operatori de marfă din Ungaria se pregătesc să intre pe piaţa românească după 1 ianuarie 2007 şi vor face concurenţă CFR. În aceste condiţii, CFR Marfă caută la rându-i să acceseze pieţele din Ungaria şi Bulgaria.
Potrivit Mediafax, mai mulţi operatori unguri s-au arătat interesaţi de piaţa transporturilor de marfă din România, achiziţionând deja material rulant. CFR Marfă are deja concurenţi locali de ceva ani, care au pus în dificultate compania naţională. "CFR Marfă a început să-şi piardă privilegiile pe piaţa internă, pentru că operatorii privaţi, care aveau acum doi ani 5-8% din piaţa internă, au ajuns să controleze circa 25%", au declarat agenţiei Mediafax surse din companie. CFR Marfă caută oportunităţi pentru extinderea activităţii în afara ţării, din 2007, în condiţiile scăderii semnificative în ultimii ani a cotei de piaţă în România, odată cu dezvoltarea activităţilor operatorilor feroviari privaţi. Transportul de marfă pe calea ferată va fi liberalizat de la 1 ianuarie 2007, iar cel de călători un an mai târziu. Principalele pieţe externe vizate sunt Bulgaria şi Ungaria deoarece serviciul maxim admis stabileşte că mecanicii de locomotivă nu poate conduce mai mult de 12 ore în cazul trenurilor de marfă. Orientarea spre alte pieţe ar putea fi discutată doar după deschiderea de puncte de lucru în Bulgaria şi Ungaria, care să asigure personalul necesar, au explicat sursele citate. Pentru a putea ieşi pe alte pieţe, CFR Marfă va cumpăra vagoane şi locomotive adaptate cerinţelor externe şi va pregăti personalul pentru activităţile derulate în afara ţării. (L.P.)
Mai mulţi operatori de marfă din Ungaria se pregătesc să intre pe piaţa românească după 1 ianuarie 2007 şi vor face concurenţă CFR. În aceste condiţii, CFR Marfă caută la rându-i să acceseze pieţele din Ungaria şi Bulgaria.
Potrivit Mediafax, mai mulţi operatori unguri s-