Cine nu a auzit de campania �Mari Romani�? Nu cred ca ati fi mirati sa aflati ca doar 4% dintre romani nu au auzit de acest proiect. Daca vorbim despre provocarea lansata de TVR, vorbim de fapt despre un program national, nicidecum despre un sondaj stiintific. Vorbim in acelasi timp despre un proiect de amploare, care implica romanii de pretutindeni dar si un buget generos.
Contactati de publicatia Wall-Street, reprezentantii departamentului de Comunicare al TVR ne-au dat cateva detalii despre �competitia� valorilor lansata de postul national de televiziune. Ce investitii a presupus acest proiect? Buget initial 600.000 de euro, aici intrand si pretul de achizitie al formatului. Suma nu este una colosala daca ne gandim la cum a fost ea gestionata, mai ales ca aici intra campania de votare a �celui mai Mare Roman�, costuri de realizare si intretinere a web site-ului, care a fost perceput ca o �enciclopedie virtuala�, campania de marketing care a constat in creatie si productie de materiale promotionale, evenimente si promovare neconventionala.
Campania de promovare a fost una ampla, cu vizibilitate mai ales ca atat presa scrisa, productia promo pentru TV, radiourile dar si spatiile outdoor care a constat in nu mai putin de 35 de panouri publicitare, au fost implicate in a sustine �competitia�. Acestea si-au atins mai mult decat eficient scopul, reactiile fiind pe masura provocarii. Pana la inceputul lunii septembrie au fost generate peste 250 de articole in presa centrala, locala si agentii, s-au primit in jur de 1.500 de mesaje, postate pe site-ul campaniei, la rubrica �Flecareala� au fost postate de public peste 1.800 de subiecte de discutie, acestea beneficiind de numeroase comentarii. Mai mult decat atat, intre 27 mai si 1 iulie au fost exprimate 98.264 de nominalizari valide, rezultand o lista cu 6.065 de nume. Conform reprezentantilor Departamentului