O excelenta baie de umor absurd si grotesc, tipica pentru stilul regizoral al lui Horatiu Malaele, o constituie recenta premiera a Teatrului de Comedie cu Revizorul de N.V.Gogol. Chiar si stilul actoricesc al lui Malaele transpare uneori in evolutiile protagonistilor care mizeaza insa mai ales pe propriile capacitati, enorme, de a starni rasul.
George Mihaita (Primarul) este o aparitie cu un look inedit, si miscari Ubu-esti, frizand uneori si tragicul, Stefan Banica jr. (falsul Revizor), e dezinvolt si acopera un registru comic larg, Delia Seceleanu (Fiica Primarului) fina si precisa ca de obicei, aici asumand comedia unei veritabile papusi mecanice, Virginia Mirea (Sotia Primarului) parodie savuroasa a figurii Mamei Rusia. In alte roluri, costumati intr-un cenusiu unificator al derizoriului (senografia Lia Mantoc), dar bine individualizati prin viciile personajelor, pot fi aplaudati Valentin Teodosiu, Ion Chelaru, Eugen Racoti, Dragos Huluba si Serban Georgevici.
Regizorul, bine servit de echipa actoriceasca avand in frunte cuplul Mihaita-Banica jr. in tandemul pacalit si pacalitor, a taiat destul din text, adaugand mult joc extratextual si dand comediei gogoliene o nota accentuata de absurd ionescian, amintind de Lectia memorabila a aceluiasi Horatiu de la Theatrum Mundi. Dintre tarele speculate comic, sunt subliniate puternic doua "la zi": coruptia si turnatoria. Revizorul impostor e lucid si salvat, osanditi raman ceilalti. Viziunea lui Horatiu Malaele explica orbirea celor care vad, neverosimil, intr-un farseur scapatat un personaj puternic, prin frica lor paralizanta.
Pe parcursul a doua ore in care primul cuvant il are actoria, decorul fiind minimal, muzica redusa la doua teme, publicul rade mult, dar intalneste, in cateva scurte secvente, tristetea adanca a zadarniciei, aceeasi care il marca pe Unchiul Vanea in interpretarea lui Malaele dint