de altă parte, există un segment al sălilor de lux, care au abonamente anuale de peste 1.500 de euro şi care încep să aibă din ce în ce mai mult succes la public.Cu 40.000 de euro îţi faci de altă parte, există un segment al sălilor de lux, care au abonamente anuale de peste 1.500 de euro şi care încep să aibă din ce în ce mai mult succes la public.
Cu 40.000 de euro îţi faci sală
Investiţia iniţială într-o sală de fitness se situează la 40 - 50.000 de euro, sunt de acord oamenii de afaceri din branşă.
"Asta dacă vrei să fii cu ambele picioare bine înfipte pe pământ şi sala să iasă aşa cum îţi doreşti", explică Marina ştefan, proprietara Isamar Lady, o sală de fitness din Bucureşti cu clientelă exclusiv feminină. Sala funcţionează de 4 ani şi s-a extins recent de la 120 mp la 670 mp.
"Am adăugat servicii suplimentare. Dacă iniţial aveam numai fitness şi aerobic, acum ne transformăm într-un centru mai complex de înfrumuseţare, iar încet-încet tindem să devenim un fel de club", explică proprietara sălii. Diversificarea afacerii pare să fie unul din secretele de succes.
"Afacerea se dezvoltă pe orizontală", explică Gabi Lapteş, proprietarul Genesse, o sală de fitness din zona Casei Poporului, deschisă de doi ani de zile. Clienţilor, spune el, trebuie să le oferi servicii complexe, de la spaţiul de parcare la tipul de suplimente nutritive, care trebuie corelat cu tipul clientelei.
Merită, dar trebuie să te implici
Investiţia într-o sală? Merită, dacă ştii să te implici, spun întreprinzătorii.
"Sunt foate multe persoane care o văd ca o afacere la modă, care produce constant, ca o gogoşerie. Nu e aşa. Trebuie să acorzi atenţie fiecărui client. E o afacere limitată, de care trebuie să te ocupi personal. Dacă nu te ocupi personal, o scapi din mână", explică George Tănase, proprietarul G. T. Gym (Bucureşti), care, din cauza lips