Segmentul intreprinderilor mici si mijlocii a inceput in ultimii ani sa atraga atentia marilor corporatii IT&C, segment care incepe sa ia din ce in ce mai serios in considerare investitiile in tehnologie.
Tendinta care poate fi observata atat in strainatate, cat si pe piata locala nu este sustinuta neaparat de volumele generate de piata IMM-urilor, ci de dinamica pe care o are acest sector.
"In primul rand este vorba de faptul ca sectorul corporate a cam fost cucerit de catre companiile IT&C. Exista deja proiecte pe acest sector si jucatorii din piata trebuie sa se orienteze catre segmentul IMM-urilor, unde piata se formeaza abia acum", a declarat pentru ZF Eugen Schwab-Chesaru, directorul general pentru Europa Centrala si de Est al companiei de consultanta Pierre Audoin Consultants (PAC).
"Dorinta tuturor marilor companii IT&C este sa intre foarte agresiv pe segmentul IMM-urilor, chiar daca uneori aceasta strategie poate aduce pierderi la inceput. Pana acum era suficient un portofoliu format din clienti mari, dar aceasta este o strategie periculoasa din cauza faptului ca risti sa iti diminuezi numarul de clienti potentiali", a explicat Schawab-Chesaru.
Cele mai interesante companii din segmetul IMM-urilor sunt cele care au cel putin 200 de angajati si o cifra de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, in opinia lui Schawab-Chesaru. "Este vorba de companii care au trecut de mult de stadiul de start-up si nu pot ignora in momentul de fata investitiile in tehnologie", a spus el.
O companie IT&C trebuie sa isi demonstreze flexibilitatea pe cat mai multe segmente de business, indiferent de marimea proiectelor. "Tocmai de aceea aceasta strategie a corporatiilor IT&C de a aborda segmentul companiilor mici si medii este realizata mai mult pentru imagine si castigarea cotei de piata", a mai spus Schawab-Chesaru. Cresterea investitiilor din I