Care e personajul de maxim şi constant succes la public la această oră în România? După cîte se pare nu e preşedintele Băsescu, nu e nici Gigi Becali şi nici manelistul nr 1 din această ţară. Acest personaj nu e nici un el nici o ea. E automobilul "Dacia Logan".
Tot ceea ce se scrie despre el se bucură de o atenţie specială. Maşina care a fost iniţial prezentată drept cea mai ieftină posibil, la preţul de 5.000 de euro, n-a costat numai atît nici măcar atunci cînd a fost lansată pe piaţă. Şi totuşi "Loganul" a spart piaţa din România şi a devenit una dintre cele mai vîndute maşini produse de "Renault" în lumea largă.
Dacă succesul acestui automobil ar fi fost valabil numai la noi în ţară, probabil că interesul faţă de "Logan" ar fi fost mult mai mic. Această maşină, care a fost criticată de designeri pentru aspectul ei "primitiv" şi care a fost victima unor teste răuvoitoare, cum a fost cel al stabilităţii ei pe şosea, realizat în Germania, e cerută în lumea largă în mult mai mare măsură decît au crezut francezii cînd au lansat modelul pe piaţă.
Cînd am văzut-o mi s-a părut urîtă. Avea, parcă, ceva de leliţă îmbufnată, ieşită la cumpărături în capod. Pînă a apărut una, roşie, în parcarea din spatele blocului. Urîtă, urîtă, dar arăta mai bine decît "Super Nova" mea. Vecinii ieşeau din bloc, îi dădeau ocol şi îşi spuneau părerea. Cine îşi depusese banii şi aştepta să-i vină "Loganul" îi făcea reclamă. Maşină franţuzească de sus pînă jos! Din "Dacia" n-are decît numele! Cîţiva dintre ei trecuseră din tabăra apărătorilor automobilului autohton în cea a francofililor. Aceiaşi oameni care încercau să mă convingă cu nici două luni în urmă că "pentru condiţiile noastre" "Dacia" rămîne sfîntă îmi spuneau, cu o sfîntă revoltă europeană, că trebuie să intrăm şi noi în rînd cu lumea. Elogiau "Loganul" ca şi cum l-ar fi testat îndelung, î