Demolarea salbatica a podului Ba-neasa, monument istoric, dezvaluie si impotenta in dirijarea traficului. Din constructia declarata monu-ment istoric de grupa B n-a mai ramas mare lucru. Mini-sterul Culturii tace chitic! Ieri, demolarea picioarelor Podului CFR Baneasa a continuat fara prea mari ezitari. Din constructia declarata monument istoric de grupa B n-a mai ramas mare lucru. Ministerul Culturii tace chitic!
In urma articolului nostru de ieri, in care trageam un semnal de alarma legat de distrugerea stemelor provinciilor istorice de pe culeele podului, cei de la Directia Patrimoniu n-au intervenit in nici un fel. Mai mult, au refuzat sa ne mai dea vreo informatie despre avizele care au fost necesare pentru ca podul vechi sa fie demolat in mod legal. "Nu am ce sa discut, vom da zilele astea un comunicat de presa pe site-ul Ministerului Culturii in legatura cu avizele", a spus Stefan Damian, directorul Directiei Patrimoniu a Bucurestiului. In lipsa vreunei interventii, si ultimele ramasite istorice au fost daramate.
BUNE INTENTII! "Noi speram ca in cursul zilei de astazi sa ne terminam treaba, adica sa demolam integral. Avem si noi un termen al lucrarii, pe care trebuie sa-l respectam. Nu putem sa asteptam, intrebandu-ne noi intre noi daca e bine sau rau ceea ce facem, pentru ca emblemele alea au incarcatura istorica. Asta e treaba altora", e de parere ing. Gheorghe Raducanu, seful santierului. "Stemele nu au putut fi taiate, pentru ca sunt facute din travertin, ceva asemanator cu marmura. Am gasit insa o solutie - le-am fotografiat pe cele vechi, am facut masuratori si intentionam sa facem niste copii cu care sa imbracam picioarele noului pod", spune ing. Mantu, directorul seriei de constructie. Podul CFR Baneasa a fost construit de nemti pe timpul lui Carol al II-lea si figureaza pe lista monumentelor istorice.
SEMAFOR CU "DUS-INTORS"