Podul de cale ferata de la Baneasa este sters cu buldozerele din istorie si intra acum in constiinta bucurestenilor ca o napasta. Merita sa ne oprim asupra ambelor aspecte care pun in evidenta, in mod egal, prostia si incompetenta autoritatilor care au regizat filmul horror in care suntem obligati sa jucam ca figuranti.
Podul face parte dintr-un ansamblu arhitectonic armonios impreuna cu Fantana Miorita si Gara Baneasa. Cele trei sunt (erau) unite stilistic de placajul cu travertin decorat cu basoreliefuri. Fantana l-a avut ca arhitect pe Octav-Doicescu, iar operele murale ca autor pe Milita Petrascu. Podul Baneasa avea, pana deunazi, elemente de innobilare stemele provinciilor istorice ale Romaniei Mari. Autorul, cu mare probabilitate, este Mac Constantinescu, un artist cu vocatie pluridisciplinara, a carui semnatura o intalnim pe mai multe monumente ale Capitalei. Stemele au fost distruse fara mila. Credeti ca a sarit sa salveze ce se putea salva vreo autoritate? Ministerul Culturii s-a ascuns ca strutul, cantaretul Iorgulescu fiind ocupat sa umble prin partiturile compozitorilor, sa epureze nume dragi romanilor. Culmea este ca in urma cu doi ani, cand Caile Ferate au cerut o autorizare de demolare a podului, Comisia Monumentelor Istorice a respins-o. Cine a acordat-o acum, si mai ales, cum s-a intocmit dosarul de clasare a monumentului?
Stemele Romaniei mari sunt acum amintire, inca un caz scandalos in care vremurile potrivnice trec in uitare opere artistice. Ceea ce nu au distrus comunistii, pastrand lucrarea inaugurata de Regele Carol al II-lea in 1935, o indraznesc a face o mana de tembeli care declara ca venereaza epoca interbelica.
Ajungeam la momentul doi, dezorganizarea totala a municipalitatii in gestionarea situatiei de criza a circulatiei produsa de demolarea Podului Baneasa. Traseele alternative prin Straulesti - sunt pline de gropi, i