Preluat in 1999 de grupul olandez Damen, santierul naval din Galati produce anual peste 30 de nave maritime. Intinsa pe 39 de hectare, "uzina" da de mancare la 10.000 de galateni, salariul minim fiind de 150 de euro.
Imaginea Galatiului se confunda de multe ori cu cea a Sidex-ului. Totusi, la revitalizarea orasului de la Dunare, cea mai mare contributie a avut-o santierul naval, care din 1999 a fost preluat de grupul olandez Damen, unul dintre cele mai cunoscute brand-uri din industria navala mondiala.
ISTORIC. Santierul galatean a luat fiinta in 1893, atunci cand un localnic, pe nume Fernic, a cumparat arsenalul flotei si Uzina de Mecanica Navala, incepand constructia de vase. Mai tarziu, in timpul celor doua razboaie, a fost punct strategic, iar in perioada interbelica a fost locul in care s-au construit doua submarine. Comandate de nemti, ele au ajuns pana la urma pe mana rusilor. La Galati nu s-au produs doar nave. Componentele podului pe care se trece acum Dunarea la Cernavoda au fost construite aici. In 1974, regimul comunist a facut o investitie uriasa in industria de constructii de nave din Romania, astfel ca in santierul naval ajungea sa se gaseasca orice. Pentru a se autogospodari exista chiar si o ferma de animale. Din acel moment si pana in 1989, numai 80% din productie mergea la export.
POMANA. Revolutia i-a lasat pe galatenii cu 32 de nave nevandute, astfel ca oamenii din conducerea societatii au cautat solutii sa scape de ambarcatiunile care au ramas fara stapan dupa caderea regimului comunist. "Stocul" a fost lichidat abia in 2000, dar pana atunci Damen venise deja la Galati, in 1995, comandand cateva corpuri de nave. De fapt, aceasta este metoda prin care patronul grupului, Kommer Damen, isi da seama daca merita sau nu sa investeasca intr-un loc. Observand ca in paralel s-au facut armari si la cele 32 de nave ramase de la Revolutie,