Peste 9.000 de miliarde lei vechi vor fi fi alocati in urmatorii 3 ani pentru profesionalizarea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta. In acest an, aceasta structura a fost completata cu peste 10.000 de angajati, avand in vedere ca a existat un deficit de aproape 8.600 de militari in termen, dupa ce s-a renuntat la stagiul militar obligatoriu.
Peste 17.000 de persoane au fost incadrate, in primele noua luni ale acestui an, in Ministerul Administratiei si Internelor, in urma eliminarii obligativitatii serviciului militar, precum si in vederea completarii personalului din cele mai importante sectoare de activitate. Cea mai mare parte dintre noii angajati - peste 10.000 de persoane - au intrat in randurile Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
In aceasta structura se resimtea chiar cea mai acuta nevoie de personal din cauza pierderii celor aproape 8.600 de militari in termen si pe fondul provocarilor complexe din ultimii ani, cum au fost inundatiile.
Procesul de profesionalizare a acestei structuri va continua cu angajarea a inca 24.000 de persoane, in mod esalonat, pe parcursul a trei ani, efortul bugetar depasind 900 de milioane RON (9.000 de miliarde ROL). 90% din acesti noi angajati vor asigura suplimentarea subunitatilor de interventie, procentul celor care vor asigura activitatile administrative fiind pastrat la nivel redus.
Pentru persoanele proaspat incadrate, conducerea Ministerului Administratiei si Internelor a pus la punct un proces de pregatire intensiva, prin cursuri organizate in cadrul unitatilor, potrivit specificului functiei. Dupa absolvirea acestor cursuri, subofiterii nou incadrati sunt supusi unei "tutele profesionale", sistem in cadrul caruia isi continua pregatirea practica sub indrumarea directa a unui angajat cu experienta. "La Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta nu a crescut doar person