Piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 miliarde euro, in 2010, daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta , Deloitte Romania, citat de NewsIn.
Cresterea este determinata in principal de expansiunea retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry deja existente pe piata romaneasca (Carrefour, Metro, Selgros, Cora, Kaufland, Plus Discount, Penny Market, MiniMax Discount), de intrarea unora noi, precum Auchan sau Spar, dar si de strategiile de consolidare si extindere ale principalilor retaileri de electronice, IT&C si electrocasnice (Altex, Flamingo International si Domo).
Un factor important pe care se bazeaza expansiunea retelelor de magazine este creditul de consum. In Romania, penetrarea creditului de consum este inca scazuta, reprezentand 8%, in comparatie cu Bulgaria, 14% si Germania, peste 50%.
Un studiu recent facut de compania de cercetare de piata GfK Romania arata ca, 27% din vanzarile din Romania realizate in 2005, au fost facute prin lanturile de retail, in timp ce in 2001 doar 6% din vanzari s-au realizat prin astfel de retele de magazine. Procentul vanzarilor prin retelele de magazine este inca mic, piata fiind dominata de afacerile de familie, chioscuri, piete si tonete.
Conform aceluiasi studiu, vanzarile realizate prin lanturile de magazine ar putea depasi 50% din totalul vanzarilor din Romania in 2010. In Polonia, unde ascensiunea hiper si supermarketurilor a inceput mai devreme, 45% din vanzari se realizau prin astfel de retele de magazine inca din 2002.
Altex mizeaza pe reduceri si extindere
Grupul Altex, lider al pietei de distributie de electrocasnice, electronice si produse IT&C din Romania, a anunta recent ieftinirea produselor de top cu pana la 30%, ca etapa a strategiei de aliniere la pretur