Costurile de restructurare ale celui de-al doilea mare producator auto american ar putea ajunge la 23 de miliarde de dolari.
Cum Ford Motor incearca o noua restructurare care sa o aduca iarasi pe profit, o problema majora ar putea fi incetinirea ritmului de crestere a veniturilor in aceasta industrie, care a fortat deja compania sa elimine dividendele si ar putea duce la vanzari ale activelor sau alte actiuni similare in viitorul apropiat, scrie The Wall Street Journal Europe.
Ford incepe noul val de restructurari cu costuri considerabile, de 23 de miliarde de dolari (18 mld. euro). Dar costurile sunt mai mici decat cele 25 de miliarde de dolari estimate la inceputul lui 2006 si vor continua sa scada atat anul acesta, cat si anul viitor.
Analistii spun ca pe masura ce producatorul auto incepe sa plateasca pachetele compensatorii si cele pentru pensionare inainte de termen in incercarea de a reduce forta de munca cu peste 44.000 de angajati pana la sfarsitul lui 2008, costurile de readucere a Ford pe linia de plutire cresc tot mai mult. Scopul Ford este sa devina profitabil in America de Nord pana in 2009.
Actiunile Ford, care s-au vandut cu 10 dolari anul trecut, au scazut la 6,19 dolari la sfarsitul lui iulie, dar au oscilat intre opt si noua dolari in ultima luna. Au scazut cu mai mult de un dolar pe 15 septembrie, cand Ford a anuntat cel mai nou plan de restructurare.
Dintre cei 15 analisti care supravegheaza Ford, doar unul a dat actiunilor Ford calificativul de "buy", potrivit Thompson Financial. Ceilalti 14 au dat calificative de "hold", "sell" sau "strong sell".
Costurile de restructurare, combinate cu reducerea productiei vehiculelor mari si cu cresterile continue ale pierderilor trimestriale, vor continua sa micsoreze veniturile Ford, iar vanzarea unor branduri precum Land Rover, Jaguar sau chiar divizia Ford Motor Credit