Pe scenele de la Milano, Paris, Lon-dra au urcat manechinele romance. Datorita lor, italienii si-au relansat industria modei, iar romanii si-au adjudecat renumele de popor cu femei frumoase. Pentru strainul de rand, romanul are o imagine proasta. Pentru publicul avizat, Romania reprezinta un tezaur. In ultimii ani, frumusetea si pretul redus al fotomodelelor noastre au contribuit la relansarea modei italiene.
Italia si-a castigat faima de patrie a designului, cu varful de lance in industria vestimentara. In 2005, exportul hainelor "made in Italy" a adus 39 de milioane de euro in Peninsula, iar in 2006, dupa patru ani de recesiune, sectorul "fashion" a inregistrat prima revenire. Marii stilisti Armani, Gucci, Prada, Dolce & Gabbana, Trussardi, Versace, Valentino au recucerit lumea si pentru ca operele lor textile au fost "interpretate" de manechine precum Diana Dondoe, Irina Lazareanu, Diana Moldovan, Elena Baguci, Andreea Stancu, Andreea Diaconu, Alina Ilie.
COMPETITIE. Acum doua saptamani, in Aeroportul Malpensa-Milano, la poarta pentru zborul spre Bucuresti, o fetita inalta, cu ochi azurii, invesmantata intr-o bluza albastra si esarfa astepta la capatul cozii de pasageri. Avea un bilet stand-by, cu plecare "deschisa", si intreba daca a ramas vreun loc liber pentru ea. Fata se numea Ana Ditoiu si se intorcea de la Saptamana Modei, unde fusese chemata pentru parade. Cu doua saptamani mai devreme prezentase la Londra, insa la Milano stilistul care o convocase a renuntat la serviciile ei in ultima clipa. Asemenea situatii se mai intampla in cariera unui fotomodel, mai ales daca face parte din categoria medie.
Diana Dondoe
REPERE. Pe o strada anonima din Milano isi are sediul Why Not Models - agentie de fotomodele, etalon pentru Italia. Fondatorul ei, Vittorio Zeviani, 70 ani, este un guru al modellingului international. El a avut "nas" sa