Am auzit păreri destul de polarizate despre Mircea Badea şi emisiunea pe care o realizează pe Antena 3. Trecând însă de reacţiile de chimie ale unei simpatii sau antipatii viscerale, ca Am auzit păreri destul de polarizate despre Mircea Badea şi emisiunea pe care o realizează pe Antena 3. Trecând însă de reacţiile de chimie ale unei simpatii sau antipatii viscerale, ca profesionist, trebuie să remarc performanţa de media pe care Mircea Badea o realizează. E foarte greu să ţii o emisiune cu un singur prezentator, câţiva cameramani şi cineva de la producţie care îţi mai spune ceva în cască şi să faci rating de 1 sau chiar 2 puncte de audienţă. Însă, pentru a fi corecţi până la capăt, succesul emisiunii "În gura presei", ca şi succesul "Cronicii cârcotaşilor" are la bază mulţi participanţi în absenţă şi foarte multe resurse materiale şi umane indirecte, de care ambele emisiuni beneficiază. E vorba, desigur, de resursele uriaşe puse în spatele unei mega-anchete sau ale unui show de televiziune de anvergură. Acestea creează o bază substanţială de informaţie şi mai ales de plus-valoare pe care să construieşti. Deşi aparent două emisiuni radical diferite, "În gura presei" şi "Cronica cârcotaşilor" au acelaşi pattern. Ambele pleacă de la produsul media realizat de unii sau de alţii şi construiesc o argumentaţie sau o ironie. Dacă Mircea Badea, pe de o parte, şi Huidu & Găinuşă, pe de altă parte, ar trebui să facă un show de la zero, inventându-şi poantele şi nu construind pe munca altora, ei bine, lucrurile ar deveni mai complicate. De ceva timp, mi-a atras din ce în ce atenţia, într-un mod neplăcut aş spune, faptul că Mircea Badea s-a transformat în voice-over. "Sârbu, scoate banii, Sârbu!", sau, mai nou, "Patriciu, scoate banii, Patriciu" e drept, la ăsta din urmă mai trebuie să lucreze la intonaţie, nu-i iese la fel de bine ca primul. Poate pentru telespectatori e o ch