Marea provocare a retailerilor din Romania este aceea de a isi invata vanzatorii sa lucreze cu orice client care intra in magazin, crede Liliana Urziceanu, director de resurse umane la Praktiker.
"Noi, in Romania, suntem inca la extreme. Ori intri intr-un magazin si vine un vanzator care te intreaba din trei in trei minute daca doresti ceva, ori, la extrema cealalta, nu te baga nimeni in seama", spune Urziceanu.
In viziunea sa, atitudinea fata de client este unul dintre principalele aspecte pe care marii angajatori de pe toate segmentele pietei de retail trebuie sa le dezvolte in ceea ce priveste propria forta de munca. Managerul precizeaza ca in Praktiker exista un training special in acest sens, care se face la intervale de 2-3 luni pentru fiecare magazin, insa adauga ca cel mai important este ca elementele din curs sa fie masurate in evaluare. Iar cand vine vorba de atitudine, crede Urziceanu, problemele nu pleaca de la forta de munca angajata deja, ci chiar de la candidatii care vin la interviurile de angajare. Sau nu.
"Am vazut foarte multi oameni de la inceputul anului. Este o problema a pietei si un semn de intrebare faptul ca programezi oameni la interviu si pana la urma nu vin, ca nu exista seriozitate fata de interviul respectiv", precizeaza managerul de resurse umane, adaugand ca nu este vorba numai de tinerii aflati la inceput de cariera, ci si de specialistii cu cativa ani de experienta in spate.
Si chiar daca drumul pana la sediul companiei, aflat in comuna Voluntari, este unul dintre argumentele ce pot fi invocate pentru "absentii" din zona Capitalei, Urziceanu considera ca nu este unul solid pentru o persoana care isi doreste cu adevarat un job.
In prezent, Praktiker are peste 1.500 de angajati in locatiile din toata tara. Potrivit directorului sau de resurse umane, strategia de extindere a retailerului va insemna in jur