face simţită imediat după 1 ianuarie 2007, fenomenul urmând să devină pregnant de-abia în 2008.Procesul este unul normal însă, în Occident neexistând benzinării independente, în afara face simţită imediat după 1 ianuarie 2007, fenomenul urmând să devină pregnant de-abia în 2008.
Procesul este unul normal însă, în Occident neexistând benzinării independente, în afara celor care fac parte din lanţuri consacrate precum Shell, OMV sau Agip. În aceste condiţii, este de aşteptat ca într-un interval de timp de circa zece ani, benzinăriile de acest gen fie să dispară, prin intrarea în faliment, fie să supravieţuiască, prin vânzarea lor către companiile petroliere de primă mână.
Afacerile petroliştilor independenţi ar putea fi salvate de marii jucători de pe această piaţă, în speţă Petrom, Rompetrol, Lukoil sau MOL. În funcţie de locaţie şi dotări, preţul minim al unei benzinării poate pleca de la peste 50.000 de euro şi poate ajunge chiar şi la un milion de euro.
"Există benzinării care au doar două pompe şi teren puţin. Altele care au ieşire la stradă şi deţin mai mult teren ce poate fi folosit pentru deschiderea de restaurante. Preţul este dat de toate aceste variabile cumulate", a declarat pentru Adevărul, preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari (ABP), Ion Tache.
"Multe dintre benzinăriile aflate în această situaţie ar putea intra pur şi simplu în faliment, pentru că poziţia pe care o au nu este avantajoasă pentru nimeni", a precizat Tache. Potrivit acestuia, există un vădit interes pentru cumpărarea staţiilor particulare din partea companiilor Lukoil, dar şi OMV.
Constantin Tampiza, general manager al companiei ruseşti Lukoil România, spune că achiziţia unei astfel de staţii implică o multitudine de variabile, printre care cele mai importante sunt poziţia şi potenţialul beneficiu pe care benzinăria respectivă îl poate aduce. "Până î