Alimentele ecologice devin o afacere şi pentru firmele din România. Tendinţa de consum
a acestor produse se face simţită, iar unii producători au speculat deja metodele prin care pot face bani frumoşi, mizând pe lipsa de informare a cumpărătorului. Produsele ecologice sunt mult mai scumpe decât cele convenţionale, tratate
cu E-uri. O etichetă cu inscripţia BIO poate aduce câştiguri mai mari, chiar dacă produsul alimentar este îmbibat de conservanţi şi coloranţi. La un control amplu al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului au fost prinse la cotitură mai multe societăţi, în frunte cu celebrul producător Dorna Lactate SA.
Alimentele ecologice, fie că sunt apreciate pentru calităţile nutritive nealterate de procese chimice complexe, fie că sunt cumpărate din snobism, devin o afacere şi pentru firmele din România. Tendinţa de consum a acestor produse se face simţită treptat şi pe piaţa românească, iar unii producători au speculat deja metodele prin care pot face bani frumoşi, mizând pe lipsa de informare a cumpărătorului. Trebuie menţionat faptul că produsele ecologice sunt mult mai scumpe decât cele convenţionale tratate cu binecunoscutele E-uri. O etichetă cu inscripţia BIO, aplicată pe ambalaj poate aduce câştiguri mai mari, chiar dacă produsul alimentar este îmbibat de conservanţi şi coloranţi. În plus, legislaţia în privinţa produselor BIO este strictă, iar la un control amplu al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului au fost prinse la cotitură mai multe societăţi, în frunte cu celebrul producător Dorna Lactate SA.
Faptul că România nu este încă o piaţă formată pentru produsele ecologice (comercializate nu în piaţă de micii producători agricoli, ci de supermarketuri) permite, de multe ori, inducerea în eroare a cumpărătorilor. Chiar şi în cazul alimentelor ecologice cu certificat s-au constatat abateri grave