La congresul ITS (Intelligent Transportation Systems) ce a avut loc la Londra intre 8 si 12 octombrie, SEAT prezinta un model León echipat cu ultimele realizari tehnologice in ceea ce priveste interfata sofer-automobil. Marca iberica este in cautarea unor noi solutii tehnologice de interactiune intre sofer si autovehicul. Dupa o munca de doi ani si jumatate la SEAT Technical Centre, acest prototip a fost proiectat ca reactie la ambitiosul proiect AIDE (Adaptative Integrated Driver - Vehicle Interface) al Uniunii Europene. Scopul este sporirea sigurantei active, oferind soferului intr-un mod inteligent informatii obtinute de senzorul automobilului. Aceasta asigura autovehiculului o inteligenta suficienta pentru luarea deciziilor care afecteaza siguranta condusului.
Iata cateva exemple practice de posibilitati oferite de prototipul León:
- Cand soferul intrerupe contactul vizual cu soseaua si autovehiculul sesizeaza un potential pericol, se aprinde o lampa pe bord si se emite un avertisment acustic.
- Vehiculul emite un sunet de avertizare si genereaza vibratii in volan daca sesizeaza ca soferul adoarme.
- Daca sunteti apelat cand efectuati manevre intr-un sens giratoriu, autovehiculul sesizeaza situatia si pune apelul in asteptare pana la iesirea din sensul giratoriu.
Acestea sunt numai cateva din multele functii care sunt incluse in prototipul SEAT prezentat la Londra. SEAT León obtine aceste rezultate prin intermediul senzorilor care monitorizeaza miscarea ochilor soferului si frecventa de clipire, radarului de detectare a obiectelor din jurul automobilului, sistemului GPS si retelei specifice de comunicatie.
SEAT Technical Centre a dezvoltat si solutii noi ce permit interactiunea soferului cu autovehiculul, cum este si posibilitatea de control de pe volan a majoritatii functiilor sistemului multimedia. Aceste functi