Bannere colorate, bannere animate, bannere ce rasar din te miri care colt al unui site sunt cele mai uzitate incercari ale advertiserilor de a-si promova produsele. Dar de multe ori, ele starnesc doar iritare. Site-urile din Romania s-ar putea “aerisi” insa in curand, gratie unei noi forme de publicitate online, mai orientata pe interesele publicului.
Introducerea noului sistem de advertising online, publicitatea contextuala, a fost anuntata miercuri de ARBOmedia. Site-urile din portofoliul companiei sunt primele din Romania care vor beneficia de acest sistem.
Publicitatea contextuala este, dupa cum sugereaza si numele, o forma de advertising strans orientata pe continutul site-ului unde este folosita. Ea poate lua doua forme: text publicitar afisat pe site si ferestre pop-up care apar odata ce cursorul mouse-ului ajunge pe anumite cuvinte cheie din text.
Acest serviciu este destinat in special clientilor cu bugete de publicitate mici, dar este interesant pentru orice companie datorita eficientei si posibilitatilor multiple de targetare (geografic, orar, zi a saptamanii s.a.). In plus, serviciul este complet automatizat, clientii avand la dispozitie o interfata prin care isi pot gestiona singuri campaniile.
„Publicitatea contextuala este o forma de publicitate online care se adreseaza advertiserilor cu obiective clare si imediate in vanzari, precum si celor care au un mesaj concret de transmis. In acest sens, cu cat mesajul este mai interesant si va genera o rata de click mai buna, cu atat pretul pe click va scadea.
De exemplu, pentru o campanie care are o rata de click de 1%, sistemul coboara automat pretul pe click, iar advertiserul va plati 0,1 RON/click. Prin aceasta politica de tarifare sunt incurajate campaniile cu mesaje atractive ce genereaza rate bune de click; pretul per click este invers proportio