Viata muzicala din aceasta stagiune incepe sa prinda viteza. Avint. Concerte peste concerte, unele dupa altele, in Bucuresti sau prin tara; nu are decit sa ne bucure ca salile sint din nou, si mereu, sa nu ne fie jena sa recunoastem si sa repetam zilnic, pline. Ceea ce creeaza bune premise, atit pentru muzicieni, cit si pentru organizatori. Doua evenimente mai speciale au marcat ultimele zile. Am vrea sa nu le ocolim, prinsi in paienjenisul altor manifestari. in primul rind, sub semnul surprizei si noutatii, (re)deschiderea „Serilor de muzica si poezie la Castelul Peles“.
O buna initiativa a MCC, a Muzeului National Peles (director Rodica Rotarescu) si a Uniunii Criticilor Muzicali (Dumitru Avachian) a dus la o prima serata muzicala in sala de concert a castelului Peles. Fosta resedinta regala, care, pe linga atitea alte sali, apartamente si acareturi, are si doua sali – una pentru teatru, alta pentru concerte, cu o buna acustica –, a fost gazda unui recital al sopranei Irina Iordachescu. A fost acompaniata la pian de Alexandru Petrovici, atent si corect. Programul a cuprins, cumva firesc, lucrari de George Enescu, incepind cu Sapte cintece pe versuri de Clement Marot, piesa de repertoriu vocal cameral, si sfirsind cu rar cintata Morgengebiet (Rugaciune), pe versuri de Carmen Silva, cea care a alimentat, cu propriul ei entuziasm pentru muzica, cariera lui George Enescu. Un Enescu tinar, mereu prezent la Peles, unde au mai poposit nume faimoase, de la Sarasate si Paderewski, pina la Sarah Bernhardt, oferind culoare si contur unui spatiu generos pentru muzica. Este limpede ca nu doar muzica a participat la atmosfera unei seri, ci si locul, sala de concert de la Castelul Peles.
Cu atmosfera ei intima si cu sobrietatea ei retinuta ce a caracterizat si domnia primilor regi ai Romaniei, Carol I si Ferdinand. Introducerea salii de concert de la Pe