Allianz-Tiriac Asigurari, cea mai mare companie de profil de pe piata locala, a investit in ultimii trei ani aproximativ 2,5 mil. euro pentru a crea o infrastructura IT bazata pe Internet, cu scopul de a centraliza bazele de date despre clienti si accesul angajatilor la informatii, a declarat pentru ZF Marius Balica, CIO Allianz-Tiriac Asigurari. Infrastructura IT s-a bazat pe o solutie Microsoft .Net, iar softul de baze de date a fost furnizat de compania Oracle.
Decizia de schimbare a infrastructurii IT a fost luata ca urmare a problemelor intampinate de angajatii companiei in ce priveste accesul la informatiile despre clienti. "Compania avea 120 de baze de date, situate in 85 de locatii diferite din Romania, iar o buna parte din schimbul de informatii despre clienti, intre filialele noastre, se facea prin fax, telefon sau solutii mobile de transfer de date, prin tehnologia GPRS", a spus Balica. "Acum trei ani am vazut ca numai putem sa continuam cu solutiile utilizate atunci si ne-am decis sa rescriem toate aplicatiile pe baza solutiilor Microsoft, sa folosim baze de date Oracle si sa facem totul centralizat. Ne-am dorit foarte tare sa schimbam ceva si am realizat ca web-ul, in viitor, va avea o influenta foarte mare", a adaugat el.
Din cei aproape 2,5 mil. euro investiti de Allianz-Tiriac Asigurari in acest proiect IT, circa 700.000 de euro au reprezentat salariile programatorilor care au rescris cele 15 aplicatii ale companiei pe o perioada de trei ani. Investitia include si costurile destinate programelor de training al angajatilor companiei, achizitia de licente pentru aplicatiile utilizate si de echipamente.
Balica afirma ca dupa implementarea proiectului au crescut operativitatea si viteza cu care sunt rezolvate cererile clientilor, angajatii trecand de la telefon fix si fax la utilizarea web-ului, a telefoanelor mobile inteligente si a