Memorandumul inaintat Guvernului de catre Comisia de privatizare a Casei de Economii si Consemnatiuni contine patru variante posibile pentru pachetul rezidual care va ramane in proprietatea statului. Solutiile Comisiei acopera o plaja larga, de la interzicerea unei eventuale fuziuni dupa privatizare pana la renuntarea definitiva la pachetul de 25% pe care statul il va mai detine la CEC.
Cea mai "interesanta" varianta pare a fi aceea a unei majorari de capital la care statul sa participe prin achizitionarea de actiuni in faza post-privatizare. In acest fel, eventualul castigator ar putea realiza fuziunea intre subsidiara deja existenta in Romania si noua achizitie (CEC), in timp ce statul roman si-ar mentine participatia la nivelul de dinainte de fuziune.
De altfel, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat recent ca statul nu doreste ca participatia la CEC sa fie diminuata de o eventuala fuziune. "Cei de la Comisia de privatizare recomanda sa nu fie aleasa varianta interzicerii totale a dreptului de fuziune, intrucat ambii ofertanti au dezvoltat afacerile din Romania si si-au exprimat interesul ferm de a le integra in CEC daca o sa castige privatizarea", au declarat pentru Mediafax surse guvernamentale.
Guvernul poate interzice, temporar, dreptul de fuziune, varianta care propune un termen de doi ani de la momentul finalizarii privatizarii in care castigatorul va opera cu doua entitati in Romania. In memorandum se arata ca termenul de interdictie ar insemna in practica cel putin trei ani pana la momentul fuziunii efective, ceea ce ar reprezenta o perioada suficienta pentru valorificarea eficienta a pachetului de 25% din actiunile CEC, ramas in proprietatea statului.
O alta varianta propune renuntarea la cota de 25%, stabilita prin lege sa ramana in proprietatea statului, si ofera posibilitatea castigatorului sa realizeze fuziune