Reprezentantii Fondului Mondial pentru Natura (WWF) si cei ai Greenpeace au cerut ieri autoritatilor romane sa opreasca lucrarile Drumului National 66 A, argumentandu-si actiunea prin faptul ca astfel va fi distrusa ultima padure intacta din Europa. Mai mult, ei sustin ca Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT) a inceput constructia fara a obtine in prealabil un aviz de la Ministerul Mediului. In concluzie, DN 66 A este inutil, cu atat mai mult cu cat exista deja un drum national modernizat - Transfagarasanul, care este inchis opt luni din an.
Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT) construieste, fara a detine avizele necesare, un Drum National 66 A, care leaga localitatile Petrosani de Baile Herculane, traversand ultimul peisaj forestier intact (PFI) din Europa, situat la sud de Cercul Polar.
DRDPT nu detine nici studiul de impact asupra mediului, nu are nici acordul de mediu de la Agentia pentru Protectia Mediului si nici avizele parcurilor nationale afectate, Retezat si Domogled Valea Cernei. Totusi, toate aceste acte sunt necesare unei constructii legale a drumului, sustin ecologistii intr-un comunicat, precizand ca drumul ar trebui sa lege Petrosaniul si Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi, clasificat de Guvernul Romaniei drept Drum National.
Lucrarile la sectorul 1 al acestui drum s-au incheiat in 2002 si au ajuns pana la Campu' lui Neag, din judetul Hunedoara, iar lucrarile la sectorul 2 afecteaza deja Parcul National Retezat.
Gafele guvernarilor din anii '90
In cazul in care se va continua constructia acestui drum, va fi afectat si Peisajul Forestier Intact (PFI) localizat in partea de vest a Carpatilor Meridionali, la rascrucea dintre Banat, Transilvania si Oltenia, avertizeaza activistii organizatiei ecologiste. Pe teritoriul acestuia se afla si cea mai ma