Dupa articolul de saptamana trecuta, dedicat asa-zisei "deconspirari" de la Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor, a membrilor de breasla care au pactizat cu ideologia partidului comunist, am primit reactii de la unii dintre cei numiti in text, in urma unei simple lecturi a copertelor discurilor omagiale expuse de organizatorii conferintei.
"Muzicologia nascuta ca stiinta dupa 23 August"
Majoritatea compozitorilor cu care am vorbit "arata obrazul" actualului presedinte al Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, Octavian Lazar Cosma, tocmai autorul speech-ului de vineri, "demascat" in aceste zile ca muzicolog stalinist de baza, "colaborationist" notoriu al regimului comunist, ceea ce in interiorul Uniunii era un "secret" cunoscut de toata lumea.
Nu altcineva decat O.L. Cosma, in calitate de secretar de partid, vreme de 20 de ani, al Uniunii, era legatura dintre forurile partidului si lumea muzicala, cel care cerea aceste melodii mincinoase, ce trebuiau executate dupa plan, si eventual, ca reprezentant al UCMR, executa acele interventii asupra partiturilor, incriminate acum de compozitori.
Avand studiile efectuate la Leningrad, de unde s-a intors cu o sotie rusoaica (teoretic nimic rau in asta, dar nu va suna cunoscut?), O.L. Cosma este unul dintre principalii executanti, in anii '60, ai introducerii preceptelor staliniste in muzicologia si in creatia muzicala romaneasca. El este cel care, in cuvantarea la conferinta pe tara a compozitorilor si muzicologilor din R.P.R.
(12-14 decembrie 1963), glasuia: "Muzicologia este o ramura nascuta ca stiinta dupa 23 August, datorita conditiilor optime create de partid, de statul nostru democrat popular. (...) Primordial in discutarea mijloacelor noi de expresie este finalitatea lor artistica, finalitatea ideologica. Acesta este criteriul suprem, care trebui