Italienii au cea mai mare inclinatie spre cheltuieli dintre europeni, germanii prefera sa economiseasca, in timp ce americanii cheltuiesc mai mult decat castiga.
Cea mai mare parte a consumatorilor europeni prefera sa puna bani deoparte pentru viitor decat sa-i cheltuiasca, arata un studiu realizat de Metro, cel mai mare retailer al Germaniei.
85% dintr-un numar de 7.000 de persoane din Europa intervievate de Metro prefera sa economiseasca, a declarat Georg Fuhrmann, director in cadrul Metro, citat de Budapest Business Journal.
Italienilor le place cel mai mult sa mearga la cumparaturi, la polul opus situandu-se Germania. Consumatorii din regiunea euro au economisit 12% din venituri in 2005, se arata in studiul Metro, comparativ cu consumatorii americani care cheltuiesc mai mult decat castiga in fiecare luna.
Un britanic a cheltuit anul trecut 6.678 euro pe bunuri de larg consum anul trecut, cu o cincime mai mult decat un german, indica studiul Metro, evidentiind de asemenea faptul ca britanicii sunt singurii din Europa care cheltuiesc mai mult decat castiga. Studiul Metro a inclus sapte tari: Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Polonia si Ungaria.
Britanicii nu par insa a fi ingrijorati de acest aspect. Numai 29% dintre britanicii intervievati au declarat ca "nu mai pot dormi linistiti" atunci cand nu reusesc sa-si plateasca datoriile. Comparativ, 52% din germanii intervievati au recunoscut ca sufera adesea de insomnie cand se gandesc la datorii.
In timp ce unul din zece germani, francezi si italieni si unul din cinci polonezi, unguri si spanioli au declarat ca "traiesc mai bine decat le-ar permite veniturile", unul din trei din cei 1.000 de consumatori britanici intervievati a recunoscut acest "pacat". "Slabiciunea" consumatorilor poate fi benefica pentru propria tara. Astfel, Ungaria, Spania, Polonia si Marea Britanie au i