In momentul de fata, parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti sufera o uzura medie de 75 la suta. "Oricum, inainte sa vina autobuzele noi parcul auto avea o uzura de 92%", declarat Vasile Pietrariu, presedintele Uniunii Sindicale a Transportului Public Local - Bucuresti.
Potrivit acestuia, autobuzele care circula pe arterele Capitalei au un grad mediu de uzura de 75 - 80 la suta, in timp ce tramvaiele si troleibuzele se "lauda" cu un procent de 70 la suta.
In ceea ce priveste infrastructura legata liniilor de tramvai, liderul sindical ne-a spus ca aproximativ 60% dintre acestea "s-au rezolvat. Sunt proiecte vizavi de acest punct, iar eu cred ca in circa trei ani vom avea o infrastructura buna a liniilor de tramvai", a incheiat Pietrariu.
500 de autobuze Mercedes Citaro
Potrivit Rompres, necesarul de investitii pentru proiectele de infrastructura si de innoire a parcului Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), in anii 2006 si 2007, se ridica la peste 2 miliarde lei, peste 77 la suta din aceste fonduri fiind alocate modernizarii infrastructurii de tramvai din Bucuresti. "Fondurile necesare numai pentru innoirea parcului RATB, in acest an si in 2007, depasesc 470 milioane lei. Acestea vor fi orientate catre achizitia celor 500 de autobuze Mercedes Citaro, dar si pentru alte 100 de troleibuze noi marca Astra si 100 de tramvaie", a declarat, pentru agentia de stiri, Gheorghe Aron, directorul general al RATB.
Licitatie internationala pentru tramvaie
In prezent, din cele 500 autobuze noi au fost livrate 260, urmand ca pana la finele acestui an sa soseasca 400 de autobuze, iar restul anul viitor. In ceea ce priveste achizitia celor 100 de troleibuze noi marca Astra, acestea vor fi livrate esalonat, 70 de bucati in 2007 si 30 de bucati in 2008. "Pentru achizitia unui numar de 100 tramvaie vo